Windows 10 Kan language packs niet verwijderen uit Windows 10

  • Thread starter Thread starter JohnCornelissenNl
  • Start date Start date
J

JohnCornelissenNl

Ik heb een Engelstalige versie van Windows 10 Home, met enkel de locale instellingen zoals decimaalteken e.d. op Nederlands - de systeemtaal, het toetsenbord, etc. zijn dus US English International (de setting Windows Display Language staat op English United States). Alles werkte prima totdat recent cumulative update KB4103721 werd geïnstalleerd en ook nu geeft het systeem geen problemen. Daarbij zijn wel ongevraagd de language packs United Kingdom English en Canada English erbij gekomen, incl. de (op mijn SDD) ruimteverslindende spraakmodules (en ik gebruik Cortana ook helemaal niet). Ik kan deze packs echter niet verwijderen via Settings > Time & Language > Region & Language: ze zijn daar wel zichtbaar, maar de knop Remove is greyed-out. Het alternatief, handmatig verwijderen via een Command-box (met Admin-rechten) waarin ik het commando "lkpsetup.exe /U" uitvoer voor beide packs, levert ook geen resultaat op. De beide ongewenste talen staan ook nergens genoemd onder Administrative Language Settings > Copy Settings, dus daardoor kan de verwijdering ook niet worden tegengehouden. Iemand een idee hoe ik deze 'rommel' van mijn systeem af kan krijgen?

Continue reading...
 

Similar threads

J
Replies
0
Views
2
johnhibma
J
I
Replies
0
Views
10
Iris Bosshardt
I
D
Replies
0
Views
7
Daan Horstra (student)
D
F
Replies
0
Views
12
Ferdinand Verheijen
F
Back
Top