Windows 10 Lost data

  • Thread starter Thread starter Áiron Bruce O. Loss
  • Start date Start date
Á

Áiron Bruce O. Loss

I am brazillian, but i'm posting this on english so that the staff from Microsoft can attend better (sorry if this doesn't matters).


I was using my laptop, but suddently my desktop went black (no icons nor hotbar). I used Alt+Tab to check my open tabs, it showed a old windows-esque window displaying the tabs, and i couldn't close two of them by any means (task manager or windows menu weren't responding). My only option was to force shutdown my laptop, and when i started it up again, it was diagnosting the computer's disk, and always sent me to a screen with options (sorry, i don't remember them now). At that window, i chose to restart the PC 3-4 times, with no result (only coming back to the same screen with the same process after a blue screen). So, i resolved to try re-installing my windows, keeping the files but not programs. I chose it, waited around 30 minutes, and the laptop started normally. I entered with my Microsoft account, and my desktop was with an older background i inserted some time ago. I opened "removed apps.html" and reinstalled all the possible ones, and went to browse through my files. Everything was there, except "Windows (C:)" was missing, and EVERYTHING but one empty file was missing from "Documents" (even in the backup "windows.old" file!). Now the (C:) directory is at my external HD, and there's nothing i created at my User file. Please, try to help me at this issue.

Thankfully,

Áiron Bruce




(Portuguese translation below/Tradução em português abaixo)


Eu estava usando meu laptop, e de repente a área de trabalho ficou preta (sem ícones ou a barra de tarefas). Eu usei Alt+Tab para checar minhas janelas abertas, apareceu uma janelinha em um estilo "windows antigo" mostrando as janelas abertas, e eu não conseguia fechar duas das janelas de jeito nenhum (o Gerenciador de Tarefas, a função Alt+F4, e o menu do Windows não estavam funcionando). Minha única opção foi forçar o desligamento do computador, e ao ligá-lo novamente, aparecendo uma tela que dizia que estava diagnosticando erros no disco do computador, sempre me mandando para outra com várias opções (Desculpe, não lembro delas agora). Nessa tela, eu escolhi reiniciar o PC de 3 a 4 vezes, sem resultados (apenas me mandando para a mesma tela novamente, depois do mesmo processo e de uma tela azul). Então, eu resolvi re-instalar o windows, mantendo os arquivos mas não os programas. Eu a escolhi, esperei 30 minutos, e o laptop iniciou normalmente. Eu entrei com a minha conta da Microsoft, e a minha área de trabalho estava com um plano de fundo antigo que eu coloquei há um tempo atrás. Eu abri "aplicativos removidos" e re-instalei todos os que eu pude, e fui ver os meus arquivos. Tudo estava lá, exceto que "Windows (C:)" tinha sumido, e TUDO menos uma pasta vazia tinha sido deletado da minha basta Documentos (até mesmo no arquivo de backup "windows.old"!). Agora a pasta (C:) está no meu HD externo, e nada que eu criei está na minha pasta em Usuários. Por favor, tentem me ajudar com este problema.

Agradecido,

Áiron Bruce

Continue reading...
 

Similar threads

Back
Top